همیاب 24

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده ترین بستر اطلاع رسانی انواع کالاهای دیجیتال گم شده و پیدا شده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است، که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. «اطلاع رسانی سریع و همگانی» ، «کاهش هزینه و گستردگی جغرافیایی اطلاع رسانی» ، «بررسی دقیق خرید کالای دیجیتال » و «کاهش تاثیرات اجتماعی خرید کالاهای دیجیتال شبه دار » چهار اصل اولیه است که سامانه همیاب 24 از نخستین روز تاسیس سعی کرده است به آن پایبند باشد.

ایجاد بستر مناسب تحت وب از طریق وب سایت همیاب 24 ،اطلاع رسانی گم شدن کالا را در کمترین زمان با حداقل هزینه ، در گستره جغرافیایی وسیع و به تعداد زیادی از مخاطبان( از جمله واحد های صنفی و عموم مردم) در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر می سازد. در صورتی که در روشهای سنتی نیاز به صرف وقت و هزینه بالا می باشد و نیز اطلاع رسانی به صورت منطقه ای و محدود است.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه
ليست وبلاگهای به روز شده

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

داشتن امنیت در فضای مجازی دغدغه هر فردی است که از این محیط استفاده می‌کند. انسان امروزی در سایت‌های مختلفی عضو می‌باشد و در درجه اول استفاده از یک رمز خوب و مناسب لازمه استفاده از تکنولوژی روز می باشد.یک فرد ممکن است در سایت ها و اکانت های زیادی عضو باشد و به خاطر سپردن این همه پسورد کار دشواری باشد. همانطور که می‌دانید یکی از اصول حفظ امنیت در فضای مجازی این است که از یک رمز در همه جا استفاده نکنید و تنوع و تفاوت را رعایت کنید تا با خطر حمله هکرها مواجه نشوید. با کمک افزونه هایی که پیش‌فرض در مرورگرها نصب می شود شما می توانید بدون وارد کردن دوباره رمز وارد سایت دلخواه شوید. اما این منیجرها قابلیت استفاده در اپلیکیشن و تبلت را ندارند.

در این پست با دو نرم افزار مدیریت پسورد آشنا می شوید. با کمک یک اپلیکیشن پسورد منیجر، دیگر لازم نیست شما فکر خود را  درگیر انتخاب پسورد و به یادآوردن آن بکنید. کافی است کار های اصلی را انجام دهید و کارهای غیر ضروری مانند به یادآوردن پسورد را به نرم افزار پسورد منیجر بسپارید. حتی برخی از این نرم افزارها می‌توانند روند تغییر رمز عبور را برای شمابه طور خودکار انجام دهند.

خصوصیات پیشرفته این نرم افزارها:

یکی از ویژگی های برجسته این نرم افزار ها این است که نه تنها برای پنل های ورود به سایت مفید است، بلکه می‌تواند برای برنامه های کاربردی و اپلیکیشن ها هم استفاده شود. همچنین یکی از اصول دیگر امنیت، تغییر رمز ورود می باشد که این نرم‌افزارها بطور خودکار انجام می دهند. این نرم افزارها به شما اجازه همگام‌سازی رمزهای عبور شما را در تمام دستگاه ها می دهد. برخی از آنها نیز شامل یک مکانیزم ایمن برای به  اشتراک گذاری رمزهای عبور با شخصی که مورد تایید شماست می باشد.مانند یک وارث اموال!!!!

نرم افزار Dashlane 4

یکی از این نرم‌افزارهای مردمی Dashlane 4 است. تعویض خودکار رمز عبور، دسترسی اضطراری و به اشتراک گذاری امن رمز و پروتکل احراز هویت از FIDO (هویت سریع آنلاین) بخشی از ویژگی های پیشرفته آن است.

Dashlane

دریافت Dashlane

نرم افزار LastPass

این نرم‌افزار هم نسخه رایگان و هم پولی دارد. توانایی همگام سازی رمزهای عبور در هر تعداد از کامپیوترهای رومیزی،گوشی‌های هوشمند و تبلت در حال اجرا ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس، iOS یا آندروید از ویژگی های منحصربفرد آن است.نسخه رایگان نیز اجازه  همگام سازی نامحدود، اما تنها بین  کامپیوترهای رومیزی، گوشی های هوشمند که از یک نوع هستند را می دهد.

LastPass

دریافت LastPass

نوبت شماست:

شما برای یادآوری و به‌خاطر داشتن پسورد هایتان چه کارهایی انجام می‌دهید؟ شما چه اندازه با نرم‌افزار های مدیریت پسورد آشنایی دارید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۱۵
رویا متذکری

همانطور که چندی پیش درباره گلگسی نوت ۷ و حاشیه های آن گفته بودیم سامسونگ در حال حاضر مشغول جمع آوری تمامی گوشی‌های نوت ۷ عرضه شده است. چرا که مشکل باتری این اسمارت فون بسیار حاد به نظر می‌رسد و خطرات گوناگونی را برای کاربران در سراسر دنیا ایجاد کرده است

سامسونگ روز گذشته صفحه وب جدیدی را معرفی کرد که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن و وارد کردن شناسه IMEI گوشی نوت ۷ خود، از خطرناک یا امن بودن باتری آن باخبر شوند. با استفاده از این راهکار سامسونگ، حداقل بخشی از کاربران گوشی های نوت ۷ از این پس می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی از گوشی خود استفاده نمایند.

استفاده از این راهکار جدید سامسونگ بسیار ساده است، تنها با ورود به این سایت و وارد کردن شناسه IMEI گوشی نوت ۷ خود می‌توانید از سالم یا خطرناک بودن آن اطمینان پیدا کنید. اگر گوشی شما با استفاده از این وب سایت، خطرناک شناخته می‌شود بهتر هست در تماس با نمایندگی سامسونگ نسبت به بازگرداندن گوشی خود اقدام نمایید.

دسترسی به شناسه IMEI گوشی‌های نوت ۷ از طریق جعبه اصلی این محصول و یا دنبال کردن آدرس Settings سپس About Phone سپس Status و در نهایت IMEI Information ممکن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۰
رویا متذکری


Hخرین نسل از گوشی های پرچمدار iphone محصول شرکت اپل در تاریخ ۷ سپتامبر منتشر شد و در تاریخ ۱۳ سپتامبر امکان به روز رسانی دیگر گوشی های iphone و ipad  برای عموم در دسترس قرار گرفت. در پست به روزرسانی سیستم عامل آیفون به ios10 -قسمت دوم به شما لیست دستگاه هایی که می توانید سیستم عامل ios خود را به ios10 ارتقا دهند و همچنین نحوه به روزرسانی سیستم عامل ios10 را آموزش دادیم.
با توجه به داده های جمع آوری شده توسط Mixpanel تنها ۲۴ ساعت از انتشار ios10 حدود ۱۵ درصد از دستگاه ها این سیستم عامل را در گوشی های خود نصب کردند.پس از به روزرسانی تعدادی مشکل برای صاحبان گوشی های iphone که عمل به روزرسانی را انجام دادند اتفاق افتاد.اصلا جای نگرانی ندارد و شما با انجام راه حل های ساده می توانید آنها را حل کنید.در این پست به برخی از این مشکلات اشاره خواهیم کرد و راهکار ارائه می دهیم.

با همیاب۲۴ همراه باشید!!!

عمر ضعیف باتری درios10

iphone charging problem

یکی از مشکلات پس از به روزرسانی ضعیف بودن عمر باتری و تمام شدن زودهنگام آن می باشد.اپل اعلام کرده است که در نسخه جدید iOS 10.1  تخلیه عمر باتری را حل خواهد کرد.یکی از راه حل های پیش رو خاموش کردن برنامه هایی  است که  در پس زمینه گوشی تلفن همراه در حال اجرا می باشند.این برنامه ها شارز زیادی را مصرف خواهند کرد.

مسیر Settings > General > Background App  را دنبال کنید و در آنجا لیستی از این برنامه ها را مشاهده خواهید کرد.


مشکل در اتصالات bluetooth  وWifi

Wifi problem in ios10برای حل این مشکلات مسیر زیر را دنبال کنید.امیدواریم مشکل حل شود:

Settings > General > Reset > Reset Network Settings


 دکمه home برایios10

problem home button in iphone7همانطور که می دانید در محصول جدید iphone7 دکمه ورود به گوشی بصورت فیزیکی نیست و کاملا لمسی می باشد.اگر برای ورود دچار مشکل شدید و باید چندبار لمس کردن را تکرار کنید به مسیر زیر بروید:

Settings > General > Accessibility > Home Button and and turn on Rest Finger to Open


مشکل در حذف برنامه ها از ios10

 ios10 problems

اگر پس از به روزرسانی ios10 در حذف برخی برنامه های کاربردی دچار مشکل شدید اصلا نگران نباشید.با ما همراه باشید:

برای حل این مشکل اولین اقدام روشن و خاموش کردن دستگاه آیفون۷ می باشد.اگر این کار به شما کمکی نکرد مطمئن شوید که در پس زمینه برنامه ای در حال نصب نیست.چون ممکن است نصب یک برنامه مانع پاک کردن سایر برنامه ها در حین نصب شود.در نهایت شما می توانید  با انتخاب گزینه Reset All Settings   تمامی تنظیمات را ریست کنید تا مشکل حل شود.


آهنگ های زنگ خریداری شده در سیستم عامل iOS 10 از بین رفته اند

problems in ios10

عده ای از کاربران پس از خرید iphone6 و مدل پایین تر اهنگ هایی را برای گوشی خود خریداری کردند.پس از به روزرسانی سیستم عامل ios10  می بینید که که آهنگ ها قابل دسترس نیستند!این یک مشکل است که در به روز رسانی های گذشته اتفاق افتاده است و خوشبختانه یک راه آسان وجود دارد که شما بدون نیاز به  خرید مجدد آنها را پیدا کنید.

به سادگی گوشی iphone  یا ipad  خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.نرم افزار iTunes را اجرا کنید.با کلیک بر روی دستگاه خود در منوی بالای صفحه فرآیند همگام سازی را اجرا کنید.از شما خواسته می شود آیا موافقید تا اهنگ های جدید جایگزین آهنگ های قبلی شود.


دوستان عزیز همیاب۲۴ تا اینجا با برخی مشکلات ساده که پس از به روزرسانی سیستم عامل IOS10  اتفاق می افتد،آشنا شدیم و راهکار پیشنهاد دادیم.اگر با انجام این کارها مشکل دستگاه هوشمند شما حل نشده است در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید.

با همیاب۲۴ به روز باشید!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۰۰
رویا متذکری


اگر خودتان تجربه نکرده باشید، حتما در میان اطرافیان کسانی بودند که گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ‌شان به سرقت رفته باشد. اما شاید با یک راه‌حل جدید احتمال پیدا شدن آن‌ها بیشتر شود.

به گزارش انتخاب؛ «گوشیم رو دزد بُرده» «ای بابا، چطور؟» «توی دستم بود، داشتم از ماشین پیاده می‌شدم و یه موتوری...»

این داستان آشنایی است، حتی اگر برای خودمان اتفاق نیفتاده باشد، حتما کسانی را دیده‌ایم که این دیالوگ‌ها را گفته‌اند و در غم از دست دادن این وسیله‌های دیجیتال با ارزش نشسته‌اند! خوش‌شانس‌های‌شان با مراجعه به پلیس و بعد از چندین ماه پیگیری شاید و شاید بتوانند وسیله شان را پیدا کنند، البته این در ارتباط با موبایل است، دزدی دوربین‌های دیجیتال که قطعا یکی از بزرگترین کابوس‌های هر عکاسی است، معمولا پایان خوشی ندارد، یا لپ‌تاپ‌ها و بسیاری از این وسیله‌ها سر از اوراق فروشی‌ها در می‌آورند و تمام می‌شوند.

اما سال گذشته یکی از کسانی‌که لپ‌تاپ هایش را در جریان یک دزدی از دست می‌هد و برای یافتن آن‌ها هیچ مرجع اینترنتی و جمعی پیدا نمی‌کند، به فکر می‌افتد که چقدر خوب می‌شد سامانه‌ای برای ثبت کالاهای مسروقه وجود داشت تا امکان خرید و فروش آن‌ها در بازارهای دیگر به حداقل برسد.

«سامانه همیاب۲۴» با همین ایده شکل گرفت، یک بستر اطلاع‌رسانی برای انواع کالاهای دیجیتال گم شده، پیدا شده و همچنین محلی برای بررسی رایگان صحت کالای دیجیتال. (http://www.hamyab24.com)

بهروز فتح‌آبادی، مدیر توسعه این سامانه است، او در این‌باره توضیح می‌دهد: «ایده اولیه بعد از دزدیده شدن لپ‌تاپ‌های همکارم به وجود آمد و وقتی محلی برای ثبت دزدیده شدن این کالا وجود نداشت، این سامانه هم شکل گرفت، سامانه‌ای که کمک می‌کند فرد دیگری کالای دزدیده شده را خریداری نکند. این ایده در اردیبهشت سال ۹۴ به عنوان ایده برتر در رویدادکسب و کار ایران انتخاب شد و از همان زمان هم فعالیت خودش را آغاز کرده است. البته به ایده اولیه جزئیات مختلفی اضافه شد تا به چیزی که الان هست، رسید. ما تیم ۱۷ نفره‌ای از کارآفرینان هستیم که به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته می‌شویم و در پارک علم و فناوری خراسان مستقر هستیم.»

او در ادامه به بخش‌های مختلفی که در سامانه وجود دارد، اشاره می‌کند و می‌گوید: «این سامانه چند بخش مجزا دارد؛ یک قسمت جست و جوی رایگان برای فروشگاه‌ها و ابزار مختلف است یعنی کسی که می‌خواهد کالای دیجیتال دست دوم را خریداری کند، شماره سریال همان دستگاه را در سامانه وارد می‌کند که بداند آیا این دستگاه در لیست کالاهای مسروقه ثبت شده یا خیر.

قسمت دوم ثبت و ردیابی کالای دیجیتال است، یعنی زمانی که یکی از ابزارهای دیجیتال شما دزدیده شده، شما وارد سامانه می‌شوید و مشخصات کالا از جمله شماره سریالی که روی جعبه آن‌ها وجود دارد را در سامانه ثبت می‌کنید، در این صورت خرید و فروش آن در همه فروشگاه‌ها ممنوع می‌شود و فروشگاه‌ها هم از خرید آن‌ها امتناع می‌کنند. در این قسمت مالباخته می‌تواند مژدگانی را برای یابنده در نظر بگیرد و به این شکل صاحبان فروشگاه‌ها ترغیب می‌شوند جنس را تحویل صاحب بدهند. همچنین برای کالاهایی که قابلیت نصب سیم‌کارت دارند؛ مانند موبایل و تبلت، از طریق اپراتور مخابراتی ردیابی صورت می‌گیرد، یعنی در مدت زمان دو ماه هر پنج روز یک‌بار جست و جو انجام می‌شود و در اولین استفاده از سیم‌کارت ردیابی صورت می‌گیرد و مالباخته می‌تواند از طریق مراجع قضایی برای یافتن وسیله اقدام کند.»

این مدیر ادامه می‌دهد: «بخش دیگری در سامانه با عنوان «کالای پیدا شده» وجود دارد، مردم کالای دیجیتالی را پیدا می‌کردند و می‌خواهند خودشان به دست صاحبان آن‌ها برسانند که در این شرایط هم هیچ بستری برای این‌کار وجود نداشت، اما حالا می‌توانند به صورت رایگان کالا را در سامانه ثبت کنند، بعد از این کار اگر شماره سریال مشابه آن در سایت وجود داشته باشد یا بعدا ثبت شود، سیستم به صورت خودکار شماره تلفن یابنده را برای مالباخته ارسال می‌کند؛ این سیستم بیشتر در سازمان‌هایی مانند قطار شهری، شهرداری، اماکن زیارتی و به طور کلی مکان‌هایی که احتمال گم شدن این اشیا بالا است، کاربرد دارد.»


یکی دیگر از بخش‌های این سامانه «بیمه کالای نو» است، فتح‌آبادی در معرفی آن این‌طور توضیح می‌دهد: «در این بخش پروفایلی در اختیار شما قرار داده می‌شود تا مشخصات کالایی که خریداری کرده‌اید را در آن ثبت و نگه ‌دارید، اتفاق افتاده که خیلی‌ها برای گزارش دزدی کالای خود به پلیس مراجعه کردند و گفتند کالای ما دزدیده شده، وقتی پلیس شماره سریال ابزار را می‌خواست آن را نداشتند،این اتفاق مخصوصا با توجه به خانه‌های امروزی معمولا جایی برای نگه داشتن جعبه‌های وسیله‌ها ندارند، بسیار شنیده می‌شود، از همین رو در این قسمت سایت فرد می‌تواند اطلاعات کالای خودش را به صورت دسته‌بندی شده نگه‌داری کند و در زمان نیاز با مراجعه به سایت بتواند به همه‌شان دسترسی داشته باشد.»

او می‌گوید که بیشترین قسمتی که در سامانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، فروشگاه‌هاست، اما بخش ثبت کالای گم شده هم معمولا مراجعان زیادی دارد، فتح‌آبادی توضیح می‌دهد: «همچنین در یک ماه گذشته در حدود ۳۵ درصد از کالاهای مسروقه به صاحبانش بازگردانده شده است، آن مقداری که پیدا نمی‌شوند، ممکن است برای فروش به فروشگاهی مراجعه نکرده باشند، یا برای مثال کالایی مانند موبایل را اصلا روشن نکرده‌اند که سیم‌کارت روی آن نصب شود. چون معمولا دزدها بعد از ۴۰-۴۵ روز که تصور می‌کنند صاحب آن از جست و جو خسته شده و بعد به دنبال فروش وسیله‌ها می‌افتند.»

کسب درآمد این کارآفرینان از همین سامانه است، با این‌حال تمام قسمت‌های سامانه رایگان است، به جز در قسمتی که قرار اطلاع‌رسانی و ردیابی کالا صورت بگیرد، که باید هزینه‌هایی را پرداخت شود، برای اطلاع‌رسانی ۸ هزار و ۴۰۰ تومان و برای ردیابی در مدت زمان دو ماه ۱۱ هزار تومان.

اما بیشترین هزینه‌هایی که می‌پردازند، تبلیغات در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از این سامانه است، فتح‌آبادی توضیح می‌دهد: «ما به دنبال راه‌اندازی «کمپین نه به خرید کالای دیجیتال سرقت شده» هستیم، می‌خواهیم فرهنگ‌سازی شود، چون هرچه بازار این سامانه بزرگتر شود، بازار ابزار سرقتی کوچک‌تر می‌شود. مشابه این سامانه را هم در کشور نداشتیم و جالب است بدانید که برخی کالاهای دیجیتال مانند هارد اکسترنال یا دوربین دیجیتال خیلی بررسی نمی‌شوند، اما با ثبت در این سامانه، احتمال پیدا کردن‌شان خیلی بالا می‌رود.»

آن‌هایی که کالاهای‌شان را پیدا کرده‌اند، از سامانه تشکر کرده‌اند و همین انگیزه گروه را بیشتر هم کرده است، اما به گفته این مدیر توسعه به تازگی و با به وجود آمدن فروشگاه‌های اینترنتی احتمال خرید کالاهای دزدی توسط مردم عادی بالا رفته و توضیح می‌دهد: «در تازه‌ترین اتفاقی که در این زمینه افتاده، کسانی که می‌خواسته گوشی را معاوضه کند، سر قرار رفتند و همه وسیله‌های گوشی را هم با خودشان بُردند، اما فرد دیگر دزد بوده و با چاقو کشی، همه وسیله‌های موبایل را با خودش برده است. در این صورت با ثبت وسیله‌های دست دوم می‌توان از واقعی بودن خرید و فروش‌ها باخبر شد. در حقیقت مهم‌ترین موضوع به فرهنگ‌سازی برمی‌گردد، این‌که مردم عادی از سامانه استفاده و قبل از خرید ابزار دست دوم سری به این سامانه بزنند و وسیله مورد نظر را چک کنند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۰
رویا متذکری


امروز می خواهیم قطعه ای را به شما معرفی کنیم که در هنگام گم شدن وسایل شخصی همچون کیف پول،دوچرخه و یا ماشین خود بتوانید با کمک گوشی هوشمند خود موقعیت وسیله خود را  به راحتی ردیابی کنید. تلفن همراه و دوچرخه ها هدفی آسانبرای دزدها می باشند. خوشبختانه،تکنولوژی  به کمک ما آمده است و زندگی را برای مجرمان و سارقان سخت تر کرده است.برای مثال شما با نصب برنامه های کاربردی در گوشی ایفون خود به هنگام سرقت یا گم شدن گوشی خود می توانید دستگاه ios  خود را ردیابی کنید.در پست ردیابی گوشی iphone , ipad گم شده یا سرقتی آموزش لازم داده شد.(در صورت لزوم مراجعه شود).همچنین اگر صاحب گوشی اندرویدی هستید در پست نرم افزار ضدسرقتی اندروید به شما نمونه ای از یک نرم افزار اندرویدی را پیشنهاد دادیم.

بر روی دوچرخه ها قفل هنوز هم لازم است.اما امروز می خواهم در مورد یک دستگاه صحبت کنم که به وسیله شخصی شما نصب می شود و یا برای نمونه در ماشین شما جاساز می شود و به هنگام گم شدن یا سرقت،یک سرویس ردیابی را فراهم می کند.با همیاب۲۴ همراه شوید!!!

این دستگاه  ردیاب چیست؟

 یک دستگاه کوچک و ردیاب که به اندازه یک سکه می باشد و در جایی از وسیله شخصی مث کیف پول،ماشین یا دوچرخه نصب می شود.نرم افزار مربوطه نیز در گوشی هوشمند نصب می شود.این نرم افزار با سیتم عامل Android  و ios  سازگاری دارد.

tracerاین ردیاب چگونه کار می کند؟

تنها با خرید این ردیاب و نصب مخفی آن در وسیله،نرم افزار رایگان مخصوص را در گوشی خود نصب می کنید و به محض گم شدن یا سرقت وسیله خود،ردیابی  را آغاز می کنید.

هزینه این ردیاب چقدر است؟

شاید شما فکر کنید این وسیله گران قیمت است.اما شما با پرداخت حدودا ۲۷$ می توانید صاحب آن شوید.همچنین با خرید دو ردیاب،یکی را رایگان دریافت کنید.

استفاده دیگر از این ردیاب؟

تا حالا اتفاق افتاده کیف خود را گم کنید؟!یا ماشین خود را در جایی پارک کنید و فراموش کنید؟با کمک جاساز کردن این ردیاب کوچک و از طریق گوشی هوشمندتان به راحتی می توانید کیف پول و ماشین خود را ردیابی کنید.

tracer for car


در تصویر زیر نمایی از سایت این محصول را مشاهده می کنید.

tracer for stolen device


با همیاب۲۴  گوشی سرقتی خود را ردیابی کنید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۹
رویا متذکری


پیش از این داستانی واقعی را برای شمابازگو کرده بودیم که مربوط به یکی از مشتریان همیاب ۲۴ بود و اشاره کرده بودیم که بسیاری از افرادی که برای خرید و فروش به اینگونه سایت ها مراجعه میکنند ، گاهی در دام  سارقانی می افتند که از طریق اینگونه سایت ها اقدام به دزدی می کنند. آنها یا با فروشندگان برای خرید کالاهایشان قرار ملاقات میگذارند و در چشم بر هم زدنی کالای آنها را به یغما می برند و یا کالایی را که خودشان دزدیده اند برای فروش در این سایت ها قرار میدهند.

چند روز پیش گوشی خانم ن.ع از ایشان سرقت می شود و او پس از این اتفاق ناگوار در اینترنت با سامانه همیاب ۲۴ آشنا شده و مشخصات گوشی سرقتی خود را در آن ثبت میکند تا جلو خرید و فروش کالای خود را در بین اصناف بگیرد و جالبتر اینکه زمانی که ایشان در سایت دیوار جستجو می کردند، متوجه شدند همان گوشی سرقتی برای فروش قرار داده شده است. ایشان  بلافاصله با آگهی دهنده تماس می گیرند ولی آن شخص پس از اینکه به آن خانم شک می کند منکر می شود که چنین گوشی ای را دارد. حالا امید ایشان به سامانه همیاب ۲۴ است و به امید خدا در آینده نزدیک گوشی ایشان ردیابی خواهد شد.

هشدارهای امنیتی:

کلاهبرداران این چنینی کم نیستند. سال گذشته نیز کلاهبرداری با گشت زنی در سایت‌های مجازی با پیدا کردن آگهی‌های لپ‌تاپ‌های نو و موبایل‌های گرانقیمت، لوازم خانگی و حتی خودروی سواری با فروشنده تماس گرفته و نقشه کلاهبرداری‌اش را اجرایی می‌کرده؛ براساس اعترافات این متهم ۲۹ ساله بسیاری از کالاها را در همان سایت فروخته و با چند مالخر نیز در ارتباط بوده است.(منبع)

بسیاری از کالاهایی که در اینگونه سایت ها (از جمله دیوار) به فروش می رسند، سرقتی می باشند. بهتر است قبل از خرید شماره سریال آنها را در سامانه همیاب ۲۴ استعلام بگیرید تا از سرقتی نبودن آن مطمئن شوید.

سایت دیوار اعلام کرده  که هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، لذا علیرغم این هشدارهای امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد و بزهکاران از رصد و پیگری پلیس، در امان نیستند.

به راحتی به افرادی که با آنها قرار ملاقات می گذارید تا کالایی را خرید و فروش کنید، اعتماد نکنید.

هیچ گاه کالاهای دیجیتال را همراه با کارتنشان در اختیار خریدار قرار ندهید.

بهتر است برای خرید و فروش کالاهای دیجیتال به فروشگاه های مجاز مراجعه کنید.

جهت جابجایی کالا در مکان های خلوت قرار ملاقات نگذارید.

اگر موبایل،تبلت،لپ تاپ و یا کالای دیجیتال خود را گم کرده‌اید یا به سرقت رفته‌است را میتوانید در همیاب۲۴ ثبت کنید تا علاوه بر ردیابی کالای شما از طریق اطلاع رسانی به اصناف و فروشگاه های معتبر سراسر کشور از خرید و فروش کالای شما جلوگیری شود تا زودتر از آنچه که فکر میکنید کالای خود را بیابید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۷
رویا متذکری

گوشی هوشمند من اصل است یا قاچاق؟؟؟؟

با توجه به نطارتی که گمرک و مرزبانی بر مرزهای کشور دارد،اما همچنان سودجویان کالای قاچاق با تمهیدات خود روزانه کالای قاچاق بسیاری را وارد کشور می کنند.در این میان بازار گوشی های قاچاق با توجه به سودی که برای وارد کنندگان گوشی قاچاق دارد،بخش عمده بازار قاچاق را از آن خود کرده است.یکی از دغدغه های صاحبان گوشی همراه این است که آیا به ازای پرداخت هزینه برای خرید گوشی همراه،کالایی که تحویل می گیرند اصل است یا کالای قاچاق ؟؟؟؟کالایی که با داشتن ظاهری شبیه جنس دلخواه،اما از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

گمرگ ایران با راه اندازی سامانه استعلام گوشی قاچاق وارد عمل شد تا مانع سودجویی های جنس قاچاق شود.این طرح یکی از مقدمات طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه می باشد و هنوز در ایران راه اندازی نشده است.به زودی هموطنان عزیز با ارسال شماره سریال IMEI گوشی های هوشمند خود به شماره پیامک ۳۰۰۰۸۸۸۷ می توانند از مشخصات گوشی خود استعلام بگیرند تا از قاچاق بودن یا نبودن گوشی همراه خود اطمینان حاصل کنند.(شماره سریال کالا چیست؟IMEI چیست و چه کاربردی دارد؟)

 توجه کنید که این طرح هنوز به طور رسمی در ایران آغاز نشده است.دراین میان مواظب موبایل فروشی هایی که گوشی خود را به دلیل قاچاق نبودن گران می فروشند،باشید!البته نسخه‌ای از این سامانه بر روی وب‌سایت گمرک قرار گرفته است.هموطنان عزیز برای دریافت استعلام گوشی قاچاق می‌توانند به نشانی epl.irica.ir مراجعه کنند.


برای استعلام گوشی سرقتی از کدام سامانه کمک بگیریم؟؟؟

سامانه همیاب۲۴ برای اولین بار در ایران با فراهم کردن بستری مناسب به کمک خریداران گوشی همراه و صاحبان موبایل فروشی ها آمده است !هموطنان عزیز با کمک استعلام گوشی سرقتی  که کاملا رایگان می باشد،خریدی امن را تجربه خواهند کرد.

همچنین با بیمه کالای نو  و با درج اطلاعات گوشی خود مانع فروش گوشی توسط دزدان به موبایل فروشی ها شوید.موبایل فروشی ها با استعلام کالای سرقتی در یافتن دزد تلفن همراه شما به شما کمک خواهند کرد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۵۵
رویا متذکری


امروز می خواهیم شما را با ردیاب هایی آشنا کنیم تا والدین بتوانند  به کمک آنها فرزندان خود را ردیابی کنند.به لطف پیشرفت در تکنولوژی GPS ردیابی کودکان با کمک مچ بند،ساعت های جذاب  و دستگاه های قابل حمل کوچک به امری ساده و مفید تبدیل شده است.

ساعت های هوشمند برای ردیابی:

با کمک سیستم GPS  تعبیه شده در این ساعت های هوشمند شما می توانید موقعیت دقیق فرزند خود را از طریق نرم افزاری که در گوشی های هوشمندتان نصب می شود ردیابی کنید.همچنین از امکانات جالب برخی از این ساعت های هوشمند اتصال به تلفن همراه است که فرزند می تواند در مواقع ضروری به شماره های از پیش تعیین شده،تماس فوری برقرار کند.

در ادامه چندنمونه را به شما معرفی خواهیم کرد.با همیاب ۲۴ همراه باشید!!!!


ردیاب برای کودکانفیلیپ ۲

همراه با فناوری GPS، GSM و Wi-Fi می باشد و به عنوان یک دستگاه ردیابی والدین قادر خواهند بود تا موقعیت مکانی کودک خود را ردیابی کنند.این ساعت هوشمند سازگار با سیستم عامل androidو ios می باشد .


trackerLineable

یکی از گزینه های مقرون به صرفه با قیمت فقط ۱۰ دلار می باشد. ضد گرد و غبار و مقاوم  بودن در برابر آب به علاوه دارای عمر باتری طولانی بدون نیز به شارژ مجدد از ویژگی های جذاب این ردیاب می باشد.


ردیابی

My Buddy Tag

 از فناوری بلوتوث به جای GPS استفاده می کند.ضد آب است و همانطور که در عکس می بینید در انواع رنگ ها موجود است.تا فاصله ۸۰-۱۲۰ فوت خارج از منزل را ردیابی می کند.


دستگاه ردیاب جیبی

Amber Alert

در مورد آخر به شما دستگاه ردیاب را معرفی می کنیم.این دستگاه کوچک جیبی دارای فناوری GPS فقط ۷CM می باشد.باتری لیتیوم آن تا ۴۰ ساعت با یک بار شارژ کارایی دارد.این دستگاه در جیب کودک قرار می گیرد و والدین با کمک مرورگر  و یا نرم افزار تلفن همراه، کودک خود را ردیابی می کنند.همچنین با هر دوسیستم عامل Android و ios سازگاری دارد.به هنگام دور شدن از فاصله ۵۰۰ فوت تا منزل به والدین هشدار می دهد.


دوستان عزیز همیاب۲۴ امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.درصورت داشتن هرگونه سوال و پیشنهاد در قسمت دیدگاه ها منتظر نظرات شما خوهیم بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۵۵
رویا متذکری


یکی از برتری های گوشی آیفون۷ داشتن سیستم عامل ios10 اخرین ورژن سیستم عامل اپل می باشد که از نطر پردازش و سرعت نسبت به نسخه های پیشین برتری دارد.در این میاناپل اعلام کرده است که گوشی های iphone  و ipad  می توانند سیستم عامل خود را به روزرسانی کنند.جزئیات این خبر در تاریخ ۱۳ سپتامبر یعنی  سه شنبه اعلام خواهد شد.
اما نکته ای که وجود دارد این است که قبل از بروزرسانی گوشی ایفون خود لازم است یک نسخه پشتیبان از اطلاعات دستگاه خود داشته باشید.در این پست ما دو راه را به شما معرفی خواهیم کرد که شما می توانید به دلخواه و با توجه به راحتی خود یکی را انتخاب کنید.

با همیاب۲۴ همراه باشید:

روش های backup  گیری از گوشی ایفون:

۱-گرفتن backup با استفاده از فروشگاه iCloud

۲-استفاده از نرم افزار محصول شرکت اپل بنام iTunes

 تفاوتی که این دو دارند این است که در icloud  تا ۱ ترابایت فضای ذخبره سازی به شما اختصاص می دهد که ۵ گیگ اول رایگان است و شما تنها با اتصال wifi و اینترنت می توانید از هرجا به داده های خود دسترسی داشته باشید.اما در روش  itunes  ذخیره سازی به فضای موجود در کامپیوتر و pc  شما  بستگی دارد و برای دسترسی به اطلاعات باید به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید.

استفاده از icloud:

  • ابتدا از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید.
  • به قسمت setting  گوشی خود بروید و به icloud  ضربه بزنید و مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings>> iCloud>> Storage>> Manage Storage

  • در این قسمت دستگاه خود را انتخاب کنید و جزئیات backup گیری و سایز را مشاهده خواهید کرد.
  • همچنین می توانید بصورت خودکار از گوشی ایفون خود backup گیری کنید.مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings>> iCloud>> Backup

استفاده از itunes:

پس از نصب نرم افزار کابل USB  که به گوشی ایفون متصل است را به کامپیوتر خود وصل می کنیم. سپس برروی نرم افزار iTunes کلیک کرده و نام دستگاه را در محیط نرم افزار پیدا می کنیم و سپس از گزینه backup now  پشتیبان گیری را آغاز می کنیم.

برای دریافت نرم افزار از سایت رسمی اپل به لینک زیر بروید:

http://www.apple.com/itunes/download/

اگر شما صاحب گوشی ایفون هستید و علاقمند هستید سیستم عامل گوشی خود را به ios 10 به روزرسانی کنید در تاریخ ۱۳ سپتامبر جزئیات خبر از سوی کمپانی اپل اطلاع رسانی می شود.منتطر خبرهای جدید در بلاگ همیاب ۲۴ باشید!!!!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۵۳
رویا متذکری

Android  و ios  دو سیستم عامل مشهور در میان گوشی های هوشمند امروزه با یکدیگر به رقابت می پردازند.در این میان  برای خریداران گوشی هوشمند این سوال پیش خواهد آمد که کدام سیستم عامل امنیت بیشتری دارد؟کدام سیستم عامل را برای گوشی هوشمند خود انتخاب کنم؟تفاوت میان این دوسیستم عامل چیست؟در این پست با همیاب۲۴ همراه باشید تا پاسخ پرسش های خود را در یافت کنید!!!!
کمپانی قدرتمند اپل ادعا می کند که دستگاه های ios گران قیمت خود را از اشکالات تند و زننده و حملات مخرب ایمن کرده است  و از طرفی پلت فرم اندروید نیز مدعی است که تیم توسعه دهنده گوگل نیز روزانه در حال رسد امنیت در دستگاه های هوشمند  اندرویدی می باشد.

شواهد نشان می دهد که تهدیدهای گوشی های هوشمند رو به افزایش است و هیچ پلت فرمی نمی تواند بطور صددرصد ادعا کند که از حملات هکرها و مجرمان سایبری ایمن است.در گزارشی که در ماه مارس  ۲۰۱۶ منشر شد بیان شده است که همچنان سیستم عامل اندروید به عنوان پلت فرم اصلی تلفن همراه بیشتر مورد حمله و تخریب هکرها و مجرمان سایبری قرار می گیرد.

security in ios and android


همانطور که در شکل زیر می بینید سهم بازار و میزان استفاده کنندگان از اپلیکیشن های موجود در بازار نشان می دهد که سیستم عامل اندروید بیشترین سهم را در میان کاربران دارد.


در جدول زیر که ماه مارس ۲۰۱۶ منشر شده است میزان استفاده کاربران در چند کشور را از سیستم عامل Android  و ios نشان می دهد:

سیستم عامل iOS و android  از نطر ساختار و هسته با یکدیگر  کاملا متفاوت هستند.سیستم عامل اندروید از آنجا که open source  بوده و دسترسی به کدهای هسته آن آرادانه می باشد از نظر آسیب پذیری و حملات هکرها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.اما در اپل به دلیل ماهیت سیستم عامل این اتفاق بصورت محدودتر اتفاق می دهد.جیمز ماود، مهندس ارشد امنیتی در شرکت امنیتی Avecto IBTimes بریتانیا گفت:”اپل حفظ کنترل شدیدی بر کل اکوسیستم  از سخت افزار، سیستم عامل و لوازم جانبی دارد.”

البته فروشگاه های ios app store  و google play  هردو به نظارت و بررسی نکات امنیتی برای نرم افزار های موجود در مارکت ها دارند اما به دلیل فراوانی مارکت های در حال حاضر برای گوشی های اندرویدی این خطر بیشتر صاحبان گوشی های اندرویدی را تهدید می کنند.در مقایسه ماود گفت :”اکوسیستم اندروید در سال های اخیر به گونه ای شده است که با تغییراتی که در هسته سیستم عامل اندروید ایجاد شده است که کنترل بر روی دستگاه های اندرویدی کاهش بیابد و حملات هکرها رو به افزایش رود.
اگر چه تا حد زیادی امنیت اندروید در سال های اخیر با اتخاذ سیاست های کنترل دسترسی،افزایش یافته است اما همواره به دلیل ماهیت سیستم عامل اندروید تهدید در دستگاه های هوشمند اندرویدی شایع تر خواهد بود.”

با این حال  جامعه امنیتی همچنان بر این باور است که اپل از نظر امنیت و حریم خصوصی در رده بالاتری قراردارد.اما کارشناسان مسائل امنیتی درباره گوشی های هوشمند به این مطلب اشاره کرده اند که به دلیل افزایش محبوبیت در سال های اخیر برای گوشی های هوشمند اپل،آنها نیز از خطرات امنیتی و هکرها دور نیستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۳۴
رویا متذکری