همیاب 24

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده ترین بستر اطلاع رسانی انواع کالاهای دیجیتال گم شده و پیدا شده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است، که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. «اطلاع رسانی سریع و همگانی» ، «کاهش هزینه و گستردگی جغرافیایی اطلاع رسانی» ، «بررسی دقیق خرید کالای دیجیتال » و «کاهش تاثیرات اجتماعی خرید کالاهای دیجیتال شبه دار » چهار اصل اولیه است که سامانه همیاب 24 از نخستین روز تاسیس سعی کرده است به آن پایبند باشد.

ایجاد بستر مناسب تحت وب از طریق وب سایت همیاب 24 ،اطلاع رسانی گم شدن کالا را در کمترین زمان با حداقل هزینه ، در گستره جغرافیایی وسیع و به تعداد زیادی از مخاطبان( از جمله واحد های صنفی و عموم مردم) در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر می سازد. در صورتی که در روشهای سنتی نیاز به صرف وقت و هزینه بالا می باشد و نیز اطلاع رسانی به صورت منطقه ای و محدود است.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه
ليست وبلاگهای به روز شده

۴۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

 ۱٫ گوشی عجیب و غریب Snake

mobile-gh0221

داشتن تلفنی که به دور مچ دست یا بازو پیچیده می‌شود، مفید خواهد بود، به‌ویژه برای کسانی که اغلب وسایل خود را گم می‌کنند. گوشی Snake Phone توسط Product Visionaires طراحی شده است.

۲٫ تلفن همراه Kinetic کیوسرا

mobile-gh0222

این تلفن مفهومی عجیب و غریب که نیروی مورد نیاز خود را با استفاده از مولدهای پیزوالکتریک از جنبش تامین می‌کند، می‌تواند مانند یک کیف تا و بسته شود و هنگامی که باز می‌شود به دستگاهی با نمایشگر OLED صفحه عریض تبدیل می‌شود. این تلفن دارای کی بورد فیزیکی است و کلیدهای آن برروی قاب گوشی جای گرفته‌اند.

۳٫ تلفنی عجیب و غریب با نمایشگر مخفی

mobile-gh0223

در تلاش دیگری در زمینه ساخت نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر، برخی از گوشی‌های مفهومی به استفاده از نمایشگرهای لوله شدنی برای ایجاد یک تلفن کوچک با نمایشگر اندازه بزرگ گرایش یافته‌اند. تلفن Hidden Display نیز که توسط “تائو ما” طراحی شده ظاهرا از ساخته دست بشر یعنی باتری دی الهام گرفته است.

۴٫ مورف نوکیا

mobile-gh0224

هنگامی که نوکیا مورف را طراحی کرد، می‌خواست نشان دهد که فن‌آوری نانو چگونه می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل را به‌صورت اساسی تغییر دهد.

این تلفن عجیب و غریب از ماده شفاف و انعطاف‌پذیری ساخته شده که خود پاک شونده بوده و دارای حسگرهای نانویی است که می‌توانند از محیط پیرامون بیاموزند.

مورف همانطور که نامش نیز نشان می‌دهد شکلش را تغییر می‌دهد و طبق اعلام نوکیا، با استفاده از اصل مشابه مورد استفاده در تار عنکبوت، انعطاف‌پذیری این دستگاه را قادر می‌سازد شکل خود را تغییر دهد و خود را با وظایف در دست اجرا وفق دهد.

۵٫ تلفن Bend in Touch

mobile-gh0225

در داخل این تلفن صفحه لمسی که Bend in Touch نام دارد، اندی کورووتس، طراح اوکراینی نمایشگری قرار داده که در واقع دو برابر نمایشگر واقعی دستگاه است و در حالی که یک نمایشگر اعمالی مانند وظایف اینترنتی را عهده‌دار می‌شود، نمایشگر دومی ویدیو نمایش می‌دهد. این گوشی هم‌چنین دارای یک دوربین و فلش است.

۶٫ تلفن ترانسفورمر

mobile-gh0226

تلفن‌های آندرویدی و هم‌چنین تلفن‌های تغییر شکل دهنده‌ای مانند این تلفن عجیب و غریب وجود دارند که بر اساس یک ترانسفورمر طراحی شده اند تا حداکثر امکانات ممکن در آن‌ها جای داده شود.

۷٫ تلفن Braver

mobile-gh0227

شرکت ژاپنی سافت بانک موبایل برای آن دسته از افرادی که به‌هنگام حرف زدن با تلفن ممکن است کمی احساس تنهایی کنند، تلفن همراهی عرضه کرده که برای صحبت کردن به یک ربات انسان‌نما تبدیل می‌شود.

این گوشی عجیب و غریب شبیه یک ربات انسان‌نما با بازوها و پاهای متصل و صفحه‌ای هستند که چهره‌های مختلف را نشان می‌دهد و دارای هوش مصنوعی برای آموختن عادات کاربر است و اگر کاربر چند بار با یک نفر تماس بگیرد، متنی مانند “شما اغلب با وی تماس می‌گیرید” ممکن است در دهان چهره‌ تلفن رباتی ظاهر شود و کاربر می‌تواند با پاسخ‌های بله و نه یا پاسخ‌های ساده دیگر با این تلفن صحبت کند. تلفن Phone Braver حرکت نمی‌کند اما می‌تواند با اجزای قابل حرکتش ژست بگیرد.

۸٫ تلفن شیشه‌ ای

mobile-gh0228

اگرچه نمایشگرهای LCD نیمه‌شفاف، جدید محسوب نمی‌شوند اما گوشی مفهومی عجیب و غریب مانند One Glassy Phone که در یانکو دیزاین طراحی شده، به کاربران امکان می‌دهد محیط اطراف خود را از بدنه شفاف این دستگاه به راحتی مشاهده کنند. این تلفن از لایه‌های شیشه‌یی دوتایی ساخته شده و اثر انگشت برروی آن به جا می‌ماند که درنتیجه باید مرتب پاک شود.

۹٫ گوشی ویندو فون

mobile-gh0229

این تلفن مفهومی که از سوی سئونگ هان سانگ طراحی شده وضعیت هوا را از طریق رابط کاربری تلفن نشان می‌دهد و حتی شکل نمایشگر را برای بازتاب وضعیت هوا تغییر می‌دهد.

۱۰٫ تلفنی با کارایی دوربین، پروژکتور و چاپگر

mobile-gh0230

بی‌شک گوشی Camera-Projecor-Printer مناسب کسانی خواهد بود که به دنبال تلفن‌هایی با قابلیت‌های متعدد هستند. این گوشی طراحی شده عجیب و غریب از سوی هیدئو کانبارا علاوه بر امکانات کامل و معمول یک تلفن می‌تواند به‌عنوان دسته کنترل بازی، چاپگر عکس و پروژکتور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۳:۴۳
رویا متذکری

سامانه ای اینترنتی به نام “همیاب ۲۴” جهت پیدا کردن کالاهای دیجیتال سرقت رفته و یا مفقود شده در ایران آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این سامانه با آدرس “hamyab24.com” بستری مناسب را برای اطلاع رسانی انواع کالاهای دیجیتال گم شده، پیدا شده و همچنین محلی برای بررسی رایگان صحت کالای دیجیتال فراهم آورده است. بهروز فتح‌آبادی، مدیر توسعه این سامانه گفت که این سامانه از ۳ بخش جستجوی رایگان، ثبت و ردیابی کالای دیجیتال و کالای پیدا شده، تشکیل شده است. جست و جوی رایگان برای فروشگاه‌ها و کسانی است که می‌خواهند کالای دیجیتال دست دوم را خریداری کند، با وارد کردن شماره سریال در سامانه از صحت آن اطمینان حاصل می کنند. ثبت و ردیابی کالای دیجیتال مخصوص کالاهای مسروقه می باشد و ازین طریق به همگان اعلام می شود که کالایی با شماره سریال وارد شده به سرقت رفته است. قسمت سوم نیز مربوط به کالاهای پیدا شده است که مربوط به سازمان و یا مردمی است که کالای دیجیتالی را پیدا می‌کردند و می‌خواهند خودشان به دست صاحبان آن‌ها برسانند. آنها می توانند به صورت رایگان کالا را در سامانه ثبت کنند، اگر شماره سریال مشابه آن در سایت وجود داشته باشد یا بعدا ثبت شود، سیستم به صورت خودکار شماره تلفن یابنده را برای مالباخته ارسال می‌کند. این سیستم بیشتر در سازمان‌های پر رفت و آمد مانند قطار شهری، شهرداری، اماکن زیارتی و به طور کلی مکان‌هایی که احتمال گم شدن این اشیا بالا است، کاربرد دارد.

منبع: sputnik

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۳:۴۲
رویا متذکری

راه پرداخت، پایگاه خبری اختصاصی در زمینه بانکداری و پرداخت الکترونیکی و استارتاپ‌های فین‌تک با سامانه همیاب ۲۴ در شهر هوشمند مصاحبه ای انجام داده است.

همیاب ۲۴ استارت آپی است که می خواهد به مرجعی برای پیدا کردن کالاهای گمشده و استعلام گرفتن برای ایمن شدن از دستبردی نبودن یک کالا در هنگام خرید در کشورمان ایران مبدل گردد. در ویدئو زیر این مصاحبه را مشاهده نمایید.
لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۳:۴۱
رویا متذکری

در پست ردیاب به هنگام سرقت محصولی را به شما معرفی کردیم تا به هنگام گم شدن و به سرقت رفتن وسایلی همچون دوچرخه،ماشین و کیف پول بتوانید به راحتی آنها را ردیابی کنید.اگر کالای گم شده و به سرقت رفته  شما گوشی iphone می باشد، در آموزش ردیابی گوشی iphone , ipad گم شده یا سرقتی آموزش های لازم داده شد.همچنین اگر صاحب گوشی اندرویدی هستید در پست ردیابی موبایل از طریق نرم افزار به شما نمونه ای از یک نرم افزار اندرویدی را پیشنهاد دادیم.این بار می خواهیم شما را با محصولی دیگر از ردیاب جالب TrackR آشنا کنیم.با همیاب۲۴ همراه باشید:

TrackR Atlas

trackr-atlas

تا حالا پیش اومده مدام از مامانتون پپرسید:مامان کلید من کجاس؟مامان کیف پول من کجاس؟مامان موبایل من کجاس؟این بار با کمک قطعه جدیدی که به شما معرفی می کنیم وسایل و اشیاء گم شده را  در منزل به راحتی بیابید!ردیاب اطلس(trackr atlas) یک دستگاه سخت افزاری کوچک است که در محیط خانه نصب می شود و قادر به ایجاد یک نقشه مجازی از خانه شما می باشد.

با استفاده از بلوتوث و Wi-Fi  می توانید هر وسیله و کالای خود را در خانه ردیابی کنید و دیگر نگران گم شدن آنها در خانه نباشید! با استفاده از برنامه TrackR رایگان برای iOS و آندروید، شما می توانید اتاق اقلام خود را در این نرم افزارمشاهده کنید و یک تاریخچه از مکان وسایل خود در منزل داشته باشید.شاید اینکار به هنگام به سرقت رفتن اشیاء منزل مدرک خوبی برای پلیس ها باشد!!!


نرم افزار ردیابی  و قطعه کوچک  trackr چگونه کار می کند؟

trackr app for find device

  • با کمک نصب این قطعه سخت افزاری در اتاق های خانه به محض گم شدن کلید،کیف پول و یا حتی تبلت خود با ارسال یک دکمه در محیط نرم افزار ردیابی را آغاز کنید.با نزدیک شدن به شی گم شده صدای بلندتری از نرم افزار شنیده می شود!

  • نرم افزار نصب شده در گوشی در دونسخه اندروید و ios بصورت رایگان در اپ استور و گوگل پلی موجود است.اما برای دریافت پلاگین های سخت افزاری به ازای هر قطعه ۳۹ دلار بایستی پرداخت کنید که البته تخفیف هایی برای خرید تعداد بیشتر در سایت اصلی قرار داده شده است.

برای ردیابی موبایل سرقتی و گم شده در ایران چه سامانه ای وجود دارد؟

دوست عزیز همیاب۲۴ اگر مویایل خود را گم کرده ای و یا لپ تاپت به سرقت رفته با مراجعه به سامانه همیاب۲۴ با مجوز از دادگستری و اصناف موبایل فروشی در سراسر ایران ،به بخش ثبت ردیابی و اعلام سرقت کالا، موبایل و لپ تاپ سرقتی خود را پیدا کن!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۸:۰۰
رویا متذکری

مصاحبه با بهروز فتح‌آبادی هم‌موسس استارت‌آپ هم‌یاب۲۴

مصاحبه «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» با هم‌یاب۲۴ که با همکاری تک‌تاکس در دومین همایش شهر هوشمند تهیه شده است. 
نمایشگاه جانبی دومین همایش شهر هوشمند با حضور ۱۴ استارت‌آپ در حوزه خدمات شهری و عمومی برگزار شد و کسب‌وکارهای نوپا توانستند از این فرصت جهت ارتباط با شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی استفاده کنند. غرفه استارت‌آپ‌ها در این نمایشگاه به دنبال همکاری دبیرخانه دومین همایش شهر هوشمند و مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا برپا شد و کسب‌وکارهایی در حوزه‌های حمل‌ونقل، سلامت، امنیت، مدیریت ساختمان، تبلیغات،‌ واقعیت افزوده و گردشگری در آن حضور داشتند.

خودتان و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید را معرفی کنید؟
بهروز فتح‌آبادی هستم، از سامانه هم‌یاب۲۴. نخستین و گسترده‌ترین سامانه کشوری اطلاع‌رسانی و ردیابی کالای دیجیتالی گمشده در کشور.
این سامانه دو قسمت دارد که یک قسمت آن اطلاع‌رسانی و جست‌و‌جوی رایگان است، به این صورت که کاربر پیش از خرید‌ کالای دیجیتال به شکل رایگان وارد سامانه می‌شود، شماره سریال یا IME کالای خود را وارد می‌کند تا مطمئن شود کالای موردنظر سرقتی نیست. قسمت دیگری که به‌تازگی به سامانه اضافه کرده‌ایم، ردیابی از طریق اپراتورهای مخابراتی است که به مدت دو ماه این ردیابی به فاصله پنج روز یک‌بار انجام می‌پذیرد. در این شرایط اولین سیم‌کارتی که در گوشی مفقودی شما قرار بگیرد ردیابی انجام می‌پذیرد و کد رهگیری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

این ایده چطور به ذهنتان رسید؟
سرقت از مغازه لپ‌تاپ فروشی همکارم باعث شد که به‌صورت جدی برای حل این موضوع راهکاری ارائه دهم. این ایده را در اولین استارت‌آپ ویکند نیشابور ارائه دادیم که ایده برتر شد. بعدازآن تیم‌سازی انجام دادیم و هم‌اکنون یازده نفر نیروی مستقیم و تعدادی هم نیرو به‌صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

قبل از اینکه این سامانه را راه‌اندازی کنید از کجا مطمئن بودید که سرویسی که ارائه می‌کنید در بازار نتیجه می‌گیرد؟
قبل از شروع کار از افرادی که کالای آن‌ها گم شده بود، تحقیقات میدانی انجام دادیم. کالایی که در شهرهای کوچک گم شود را می‌توان با پخش تراکت پیدا کرد ولی در شهرهای بزرگ این کار امکان‌پذیر نیست. این یک مشکل اجتماعی است که حتی فروشندگان هم بستر مناسبی برای استعلام کالا ندارند. سارقان برای کالایی که دزدیده می‌شود جعبه‌هایی می‌سازند که خریداران متوجه این موضوع نمی‌شوند. بر اساس تحقیقات میدانی و صحبت‌هایی که با پلیس داشتیم به سمت بزرگ‌تر کردن سرویس هم‌یاب ۲۴ رفتیم.

برای معرفی این سامانه به بازار و جذب مشتری چه‌کارهایی انجام دادید و چه سیاست‌هایی داشتید؟
از پایه روی این موضوع کار کردیم که تمام مشکلات آن را از بین ببریم، می‌خواستیم یک سامانه مرجع در کشور باشیم و این موضوع برای ما اهمیت بالایی داشت. یک تیم خیلی خوب از برنامه‌نویس‌ها که عضو هیئت‌علمی بودند را تشکیل دادیم. در مرحله دوم به تولید محتوا پرداختیم و در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کردیم، بازاریابان مستقیم خودمان را به اصناف فرستادیم تا با مغازه‌داران صحبت کنند که در قبال درصدی از سود، از سامانه ما استفاده کنند.

نحوه تأمین سرمایه شما به چه شکل بوده است؟
هیئت‌مدیره به شکل مستقیم روی پروژه ما سرمایه‌گذاری کرد.

در مذاکراتی که با نهادهای مختلف داشته‌اید آیا به نتیجه‌ای هم رسیده‌اید؟
با معاونت پیشگیری دادگستری خراسان جلسات همفکری داشتیم که در حال نوشتن تفاهم‌نامه هستیم. با پلیس پیشگیری جرم تهران و پلیس فتا هم جلساتی داشتیم. همچنین در نیشابور به تمام فروشندگان اجبار شده است تا قبل از فروش کالا در سامانه هم‌یاب۲۴ جست‌و‌جو کنند.

شما بازار هدف خاصی دارید، یا فروشندگان کل ایران را مورد هدف قرار داده‌اید؟
در کشور دو گروه مدنظر ما است، افرادی که مال‌باخته هستند و افرادی که کالای دیجیتال جدید خریداری می‌کنند.

از سرویسی که ارائه می‌دهید بازخوردهایی گرفته‌اید؟
بله، از اردیبهشت ۱۳۹۵ به‌صورت مستقیم شروع به عضوگیری کردیم و بزرگ شدیم. در یک ماه اخیر ۳۵٫۱ درصد از کالاهایی که در سامانه ثبت شده‌اند را موفق شدیم به مالباختگان برسانیم که این شامل اصناف و ردیابی می‌شود.

نحوه ارتباط شما با مشتریان به چه شکل است؟
ما با هر کاربری که در سایت برای اطلاع‌رسانی ثبت‌نام می‌کند، تماس می‌گیریم پشتیبان از آن‌ها سؤال‌هایی می‌پرسد که چگونه و در کجا کالای آن‌ها گم شده است. کسب‌و‌کارهای نوپا با مشتریان خود تعامل داشته باشند چراکه بهترین بازخوردها را آن‌ها می‌دهند.
کالاهای سرقتی معمولاً در فروشگاه‌های دیجیتالی به فروش می‌رسد که سرویس ما می‌تواند راه‌حلی برای آن باشد به این صورت که پیش از قرار‌گیری محصول در سایت، در سامانه ما چک شود.
ما بازخوردهایی داشتیم که افراد توانسته‌اند کالاهای گم شده خود را در این فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کنند. همه این دستاورد به دلیل تعامل و صحبت‌هایی است که با مشتری‌هایمان داشته‌ایم و این تعامل، کمک بزرگی به پیشرفت کسب‌وکار ما کرده است.

هم‌یاب۲۴: http://www.hamyab24.com

وب سایت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۵:۰۰
رویا متذکری

فناوریهای تلفن همراه هر سال پیشرفت می‌کند اما بسیاری از این تحولات مانند ساخت دوربین بهتر یا افزایش فضای ذخیره، تکاملی هستند. اما تحولات مبتکرانه زیادی در زمینه طراحی و فناوری موبایل‌ها وجود دارد که چیزی در مورد آن‌ها نشنیده‌اید.

برای مثال، شرکت نوکیا یک تلفن همراه طراحی کرده که در جیب شارژ می‌شود. همچنین مدل‌های دیگری نیز هستند که بیشتر مواد سازنده آن از مواد بازیافتی است. طراحی تلفن‌های مدولار با خاصیت ترمیم و ارتقای آسان و کاهش ضایعات الکترونیکی از دیگر تلاش‌های شرکت‌های فناوری ارتباطی برای خلاقانه‌تر کردن گوشی‌های هوشمند است.

هنوز معلوم نیست که این نوع تلفن‌های همراه چه زمانی وارد بازار می‌شوند. در اینجا به برخی از این طراحی‌ها اشاره شده است.

شارژ گوشی نوکیا E-Cu در جیب

57345497

شرکت نوکیا به عنوان یکی از رهبران قدیمی فناوری موبایل یک تلفن همراه مفهومی جالب طراحی کرده که از گرمای بدن برای شارژ مجدد باتری تلفن استفاده می‌کند. بدنه این تلفن هوشمند از مس بوده که با ترکیب با ژنراتور گرمایی یکپارچه داخلی آن، حرارت بدن را به برق تبدیل و از آن برای شارژ موبایل استفاده می‌کند.

تلفن همراه مادولار تعمیرپذیر PhoneBloks

57345496

شرکت PhoneBloks چند سال قبل یک تلفن همراه مفهومی را ساخت که بسیاری از شرکت‌ها در سال‌های بعد از آن تقلید کرد. در این طراحی، مجموعه‌ای از اجزای مادولار مانند قطعات لوگو کنار هم قرار می‌گیرند و کار تعمیر یا تعویض قطعه خراب را آسان می‌کنند. این تلفن‌همراه با کاهش چشمگیر ضایعات الکترونیکی کمک شایانی خواهد کرد زیرا به مردم اجازه می‌دهد تا حداکثر استفاده را از موبایل خود داشته باشند.

تلفن‌همراه ضد آب قابل شستشوی Kyocera

57345499

اکثر تلفن‌های همراه در زمان مواجهه با آب، کارایی خود ر ا از دست می‌دهند. شرکت‌های Kyocera و KDDI در ژاپن با همکاری یکدیگر یک تلفن همراه ضد آب قابل شستشو با صابون موسوم به Digno Rafre ساخته‌اند. اگر فناوری گوشی‌های قابل شستشو رایج شود، حتی می‌توان با تلفن همراه به حمام هم رفت.

تلفن همراهی از جنس چمن تازه

کمپین مسئولیت اجتماعی اتحادیه فوتبال راگبی سال گذشته تلفن همراه بازیافت O2 را تولید کرد که از اجزای تلفن همراه و چمن‌های بریده شده از استادیوم توئیکنهام لندن ساخته شده بود. شان مایلز، طراح این تلفن همراه از شرکت دیزاین‌ورکز یکی از این گوشی‌های دوستدار محیط زیست را با صرف ۲۴۰ ساعت کار ساخت.

قاب این تلفن همراه از چمن‌های بریده شده ساخته شده که دو ساعت پس از چیده شدن از استادیوم بصورت انجمادی خشک شده بودند. سپس این گیاهان به صورت خمیری درآمده و به شکل قاب موبایل قالب‌گیری شد تا روی آن با رزین پوشش داده شود.

نتیجه نهایی، یک گوشی سبز تر بود که کاملا سازگار با محیط زیست است.

تلفن همراه منعطف سامسونگ

57345498

سامسونگ در سال ۲۰۱۱ یک مفهوم بری طراحی آینده موبایل ارائه کرد که شامل یک گوشی منعطف خم شدنی OLED بود. این تلفن همراه مفهومی بدون ترک خوردن یا شکتن نمایشگر، قابل خم کردن بود. در آن زمان سامسونگ قول داده بود که این موبایل را تا چند سال آینده طراحی کند اما پروژه مذکور با تاخیر مواجه شد و اکنون قرار است تا سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.

این طراحی طی سال‌های اخیر تکامل یافته و برخی تصاویر منتشر شده توسط سامسونگ نشان می‌دهد که این تلفن همراه می‌توان دور مچ دست پیچید.

تلفن همراه بازیافتی نوکیا

57345501

شناسایی راههای جدید برای ترکیب مواد بازیافتی در فناوری‌های جدید، هدفی است که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال آن هستند. نوکیا که یکی از نخستین شرکت‌ها برای ساخت محصولات سازگار با محیط زیست است، در سال ۲۰۰۸ از یک موبایل مفهومی موسوم به Remade رونمایی کرد که از قوطی‌های آلومینیومی،‌ بطری‌های پلاستیک و تایرهای قدیمی خودرو ساخته می‌شد. این مواد بازیافتی در درجه اول در قاب گوشی استفاده می‌شد اما نوکیا بخش داخلی موبایل را بی‌نصیب نگذاشت. این شرکت در ادامه به دنبال ترکیب فناوری‌های سازگارتر با محیط زیست در تلفن همراه مانند الکترونیک چاپی و نمایشگر دارای نور پس‌زمینه بود که در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و طول عمر باتری را افزایش می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۹
رویا متذکری

زمانی که کمپانی سامسونگ پرچمدار جدید خود به نام گلگسی نوت ۷ را به بازار عرضه می کرد شاید فک نمی کرد در کمتر از دوماه مجبور به توقف تولید این محصول شود.پس از انفجارهای پیاپی galaxy note7 به سرعت رسانه ها اخباری ر ا منتشر دادند که این حوادث را پوشش می داد.در اقدام اول رئیس کمپانی کره ای این محصول رسما موضوع را بر عهده گرفت و از کاربران معذرت خواهی کرد و یک کمیسیون ویژه برای بررسی و علت انفجار نوت۷ تشکیل شد.اما این پایان ماجرا نبود!با همیاب۲۴ همراه شوید:

توقف تولید  گوشی های گلگسی نوت ۷ تصمیم نهایی سامسونگ

اخیرا غول کره ای ساخت گوشی های هوشمند خبر توقف تولید galaxy note 7 را صریحا اعلام کرد. برخی از تحلیلگران بر این باورند که سامسونگ به اندازه ۱۷ میلیارد دلار از فروپاشی دستگاه نوت۷ ضرر خواهد کرد .طی اخباری که به طور رسمی از سوی کمپانی سامسونگ منتشر شد علت اصلی حادثه مشکل در ساخت باتری ها اعلام شد.همچنین آژانس ایمنی مصرف کننده آمریکا  ادعا می کند که باتری ها به نسبت جایی که قرار می گرفتند بزرگ بوده و داغ شدن بیش از حد موجب انفجار شده است.برخی نیز نبود مواد با کیفیت سازنده در برخی باتری ها که توسط کمپانی چینی ساخته شده را علت انفجار می دانند.در این میان تعویض گلگسی نوت ۷ با گوشی galaxy note7  و همچنین صبر برای آمدن سری جدید سامسونگ نوت۷ با باتری سالم و اصطلاح باتری سبز از اقدامات بعدی سامسونگ برای جبران خسارات وارده برای کاربران بود! ما این پایان ماجرا نبود و با وجود باتری به اصطلاح سالم،خبرهای انفجار و اگر یک جنجال رسانه ای نباشد حتی خبر فوت نیز به گوش رسید!!!! 

تصمیم آینده کمپانی سامسونگ برای جبران

این غول کره ای با قبول شکست در عرضه این محصول و پس از ضرر چند میلیارد دلاری، سرجای خود نمی شیند و همچنان با قدرت بیشتر ادامه خواهد داد.سامسونگ اعلام کرده تمرکز و توجه خود را بر روی محصول پرفروش galaxy s7  و همچنین پرچمدار آینده خود galaxy s8 خواهد گذاشت! پست گلگسی اس ۸ سامسونگ در راه!!! را بخوانید.

 با همیاب۲۴ جدیدترین اخبار و تکنولوژی های روز دنیا را دنبال کنید…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۷
رویا متذکری

سامسونگ برند محبوب کره ای چندی قبل از کامپیوتری استوانه ای شکل با نام ArtPC Plus رونمایی نمود. این محصول که شباهت زیادی به مک پرو اپل دارد،دستاورد مهندسان سامسونگ ولی برای کاربران خانگی است.

همانطور که در تصاویر منتشر شده از آن دیده میشود، در قسمت بالایی این دسکتاپ پی‌سی از اسپیکر Harman Kardon با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای استفاده شده و به گفته سامسونگ، می توان این محصول را در هر جایی که دلتان بخواهد قرار داده و از آن استفاده کنید.

درباره قطعات سخت افزاری آن باید گفت که دارای درایو۲۵۹ گیگا بایتی،پردازنده core i5 با سرعت کلاک ۲٫۷ گیگاهرتزی، رم ۸ گیگابایتی و کارت گرافیک Radeon RX 460 میباشد.

اگرچه نمی توان با این مشخصات، دستورالعمل های نرم افزاری سنگینی همچون رندر گرفتن از مدل های سه بعدی را اجرا کرد اما می توان از ان برای تماشای ویدیوهای ۴K و اجرای بازی های سبک استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های خوب آن باید گفت که این کامپیوتر فضای دخیره سازی به بزرگی ۱ ترابایتی را داراست.
سامسونگ قیمت ۱۲۰۰ دلار را برای این محصول در نظر گرفته که در مقایسه با قیمت تعیین شده برای مک پرو، به نسبت ارزان تر است. گفته می شود که عرضه این دستگاه از ۲۸ اکتبر آغاز خواهد شد.
samsung_artpc_4-100686853-large

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۵
رویا متذکری

در این پست می خواهیم شما را با یک نرم افزار ردیابی موبایل آشنا کنیم.با کمک این نرم افزار شما می تواند به راحتی بر گوشی هوشمند نظارت داشته باشید و اعمالی از راه دور اعمال کنید.این نرم افزار می تواند برای والدینی که می خواهند بر فعالیت ها و اطلاعات گوشی فرزندشان مدیریت کنند، مناسب باشد.همچنین در مواقعی که گوشی شما به سرقت می رود و یا گم می شود، شما بیشتر نگران محتویات و اطلاعات محرمانه و خانوادگی از جمله عکس،پیام ها و شماره های مخاطبین هستید تا گوشی به سرقت رفته! باکمک این نرم افزار کاربردی به راحتی بر محتویات و داده های موبایل خود نظارت کنید.با همیاب۲۴ همراه باشید:

mobile tracker free-ردیاب موبایل رایگان

پس از نصب نرم افزار بر روی گوشی اندرویدی، شما یک حساب کاربری با یوزنیم و پسورد دلخواه ایجاد کرده و از آن پس با کمک کامپیوتر یا مرورگر گوشی تلفن همراه از راه دور از طریق پنلی که سایت  mobile-tracker-free.com در اختیار شما قرار می دهد بر اطلاعات گوشی خود می توانید نظارت کنید.و از این پس شما می توانید تمامی محتویات و انتقال اطلاعات را مدیریت کنید.

با برخی ویژگی های جالب و کاربردی آن  آشنا شوید:

  • این نرم افزار به طور مخفی در گوشی هدف شما نصب می شود تا درصورت به سرقت رفتن گوشی نگران پاک کردن از جانب سارق نباشید.
  • مدیریت کامل بر تمامی پیام ها،عکس ها ،تلفن های مخاطبین و پاک کردن آنها
  • دسترسی به اطلاعات نرم افزارهای نصب شده گوشی شما ازقبیل تلگرام،واتس آپ،فیس بوک منیجر،جیمیل،اسکایپ و… (بایستی اینترنت گوشی روشن باشد)
  • ضبط صدا  از اطلاعات مربوط به تماس های ورودی و خروجی
  • ارائه مختصات محل از گوشی شما در هنگام به سرقت رفتن
  • هر ۳۰دقیقه تمامی اطلاعات را به روز می کند و شما از طریق پنلی که به شما به هنگام ساخت اکانت اختصاص داده می شود می توانید این زمان را هم به دلخواه به روزسانی کنید.فقط بایستی حتما گوشی شما به اینترنت متصل باشد.
  • عکس گرفتن از چهره سارق، قفل کردن،خاموش کردن و ریستارت کردن از راه دور
  • مسدود کردن هر نرم افزارهای دلخواه  و برخی آدرس های سایت ها برای کنترل فرزندان

چه سامانه ای در ایران برای ردیابی و اعلام سرقت گوشی و تبلت وجود دارد؟

اگر گوشی،لپ تاپ و تبلت شما به سرقت رفته است با مراجعه به سامانه همیاب۲۴ با مجوز از دادگستری و همکاری با اصناف موبایل فروشان کالای سرقتی خود را بیابید.کافیست به بخش ردیابی و اعلام سرقت کالای همیاب۲۴ مراجعه کنید.


خواندن مطالب مشابه زیر از بلاگ همیاب۲۴ را به دوستان عزیز پیشنهاد می کنم:

پاک کردن اطلاعات لپ تاپ سرقتی از راه دور

ردیابی گوشی سرقتی

نظارت بر فرزندان با ردیاب

چگونه از سرقت گوشی خود پیشگیری کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۰:۰۰
رویا متذکری

به گزارش روابط عمومی همیاب ۲۴، چند روز قبل زمانی که آقای غ.ن  قصد عزیمت از کرمان به بم را داشته اند، در بین راه چند نفر که اسلحه به همراه داشتند جلوی او را را می گیرند و بسیار راحت و سریع ماشین او را به همراه تمامی اموالش به سرقت می برند. ایشان بعد از اینکه در آن جاده خلوت تنها مانده بودند با ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع می دهند همچنین برای یافتن گوشی خود نیز اقدام می کنند و از طریق جستجو در اینترنت با سامانه همیاب ۲۴ آشنا شده و شماره سریال گوشی خود را در آن ثبت می نمایند تا پیگیری های لازم انجام شود.

اقدامات پیشگیرانه:

همواره سعی کنید با اقوام خود به مسافرت بروید به خصوص در جاده های خلوت.

در جاده های خلوت، سارقین از شگردهای مختلفی برای نگه داشتن اتومبیل شما استفاده میکنند در صورتی که حتی کمی به افراد ایستاده در جاده مشکوک بودید به هیچ عنوان خودرو را متوقف نکنید.

در صورتی که بنا به شرایط در دام سارقین مسلح افتادید به هیچ عنوان مقاومت نکنید. جان شما بسیار با ارزش تر از اموال شماست.

بعد از سرقت بلافاصله پلیس را در جریان قرار دهید و سعی کنید چهره سارقین را به خاطر بیاورید. در صورتی که سارقین وسیله نقلیه داشتند فورا مشخصات آن را به خاطر بسپارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۰۸:۰۰
رویا متذکری