همیاب 24

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده ترین بستر اطلاع رسانی انواع کالاهای دیجیتال گم شده و پیدا شده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است، که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. «اطلاع رسانی سریع و همگانی» ، «کاهش هزینه و گستردگی جغرافیایی اطلاع رسانی» ، «بررسی دقیق خرید کالای دیجیتال » و «کاهش تاثیرات اجتماعی خرید کالاهای دیجیتال شبه دار » چهار اصل اولیه است که سامانه همیاب 24 از نخستین روز تاسیس سعی کرده است به آن پایبند باشد.

ایجاد بستر مناسب تحت وب از طریق وب سایت همیاب 24 ،اطلاع رسانی گم شدن کالا را در کمترین زمان با حداقل هزینه ، در گستره جغرافیایی وسیع و به تعداد زیادی از مخاطبان( از جمله واحد های صنفی و عموم مردم) در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر می سازد. در صورتی که در روشهای سنتی نیاز به صرف وقت و هزینه بالا می باشد و نیز اطلاع رسانی به صورت منطقه ای و محدود است.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه
ليست وبلاگهای به روز شده

زورگیری از مرد جوان در نیمه های شب

جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی همیاب ۲۴، مدتی قبل مردی مشخصات گوشی سرقت شده خود را در سامانه همیاب ۲۴ ثبت نمود و اینگونه توضیح داده بود که ساکن بندرعباس می باشد و یک شب که عازم منزل بوده چند نفر زورگیر با چاقو او را تهدید می کنند و به زور گوشی و دارایی های او را به سرقت می برند و از شانس بد ایشان هیچ کدام از افراد آن اطراف از ترس زورگیران به کمک او نمی آیند و او نیز به ناچار اموالش را تسلیم زورگیران می کند. زورگیران تنها لطفی که به او کردند این بود که سیم کارت گوشی را در آورده و به او پس دادند. همان شب ایشان از طریق جستجو دراینترنت با سامانه همیاب ۲۴ آشنا شده و شماره سریال گوشی خود را در آن ثبت می نماید تا هر چه سریع تر ردیابی و اطلاع رسانی آن آغاز شود.

این روزها با برخورد قاطع قوه قضاییه و در نظر گرفتن مجازات اعدام برای مصادیقی از زورگیری باعث شده است این جرم در جامعه کاهش داشته باشد اما به هر حال کم نیستند افرادی که تا سرشان بالای دار نرود متوجه جدیت ماجرا نمی‌شوند، پس این مطلب متعلق به شماست برای آنکه اگر خدای ناکرده گرفتار این افراد شدید بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید خواندن این نقشه‌راه را از دست ندهید.

حرف حساب
برای بار هزارم و به استناد گفته‌های دانشمندان حقوق کیفری باز هم اعلام می‌کنیم که پیشگیری بهتر از درمان است. درست است، برای زورگیری هم مواردی وجود دارد که می‌توان از وقوع آن پیشگیری کرد. با آن دسته از اقداماتی که مربوط به دولت می‌شود و مجازات، کاهش فاصله طبقانی، اشتغال‌زایی، فقرزدایی و مسایلی از این دست را در بر می‌گیرد کاری نداریم در این مبحث به مواردی می‌پردازیم که شما به عنوان یک شهروند باید انجام دهید تا مورد زورگیری قرار نگیرد. پس در گام اول لطفا تابلو نباشید.

تابلو شدن ممنوع
خودتان را جای یک زورگیر بگذارید، خواهید دید اولین کاری که انجام می دهد شناسایی طعمه یا همان قربانی بخت برگشته است. حالا در این میان هرچه لباس و پوشش و وسایل همراه مجلل تر باشد طعمه بیشتر مورد توجه شکارچی خود قرار می گیرد. پس در مرحله اول بایداز پوشیدن لباس‌ها نامتعارف و خیلی گران قیمت پرهیز کنید. اتومبیل غیرمتعارف هم مانند مغناطیسی قوی زورگیران را جذب می‌کند. یادتان باشد اگر دوست دارید اموالتان همیشه سرجای خود باشند و کسی از گرد راه نرسد و آنها را با خود نبرد باید اتومبیل، مغازه و یا خانه مسکونی خود را با استفاده از انواع و اقسام وسایل امنیتی مجهز کنید.

هر سلامی را علیک نگویید
این روزها زورگیران نیز خیلی سریع به روز می شوند، پس شما هم کمی هوشیار تر برخورد کنید. حالا که حواستان به موارد ایمنی جمع شده است باید بدانید که گاهی زورگیران از راه دوستی وارد شده واموالتان را می برند. به عبارت ساده‌تر این روزها زورگیران برای آنکه بدانند طعمه از چه قدرت دفاعی برخوردار بوده و چه میزان مال همراه خود دارد از راه دوستی وارد می شوند. بنابراین هر کسی به شما سلامی کرد و تلاش کرد تا با حرف های نسبتا بی ربط در دوستی با شما را باز کند محل‌اش نگذارید.

مقاومت نکنید
فرض را بر این می گیریم که با همه مراقبت و رعایت نکات ایمنی گرفتار زورگیر شده اید. یادتان باشد اغلب زورگیران از توان بدنی بالایی برخوردارند. البته در میان آنها نیز افراد کم توان و معتاد هم وجود دارد اما از آنجایی که به صورت گروهی زورگیری می‌کنند در میان تیم آنها افرادی ماهر در هنرهای رزمی نیز وجود دارد تا بتوانند از پس شرایط مختلف برآیند.
یادتان باشد همان معتادان گروه زورگیری نیز مجهز به انواع وسایل دفاعی هستند و در زمان خطر ممکن است دست به هر کاری بزنند، پس تنها کاری که در مقابل این افراد از دست شما بر می آید تسلیم شدن است.

با ۱۱۰ تماس بگیرید
اگر خدای ناکرده قربانی زورگیری شدید باید بلافاصه پلیس ۱۱۰ را از موضوع با خبر کنید تا ماموران انتظامی در محل حاضر شوند، پلیس اظهارات شاهدان را شنیده، مدارک را جمع آوری کرده و ماجرا را صورت جلسه می‌کند. باید بدانید که مامور پلیس در صورت جلسه خود میزان خسارت وارد شده، فهرست اموال سرقت شده، اموال تخریب شده و مختصری از چگونگی انجام جرم را و اینکه سارقان چند نفر بوده‌اند را نیز درج می‌کند. استفاده از سلاح و ساعت وقوع جرم نیز از دیگر اطلاعاتی است که در صورت جلسه قید می‌شود. در چنین مواردی باید سعی کنید افرادی که شاهد قضیه بوده‌اند تا زمان حضور پلیس در آنجا بمانند و ارتکاب این جرم را شهادت دهند. در غیر این صورت مامور از روی شواهد صورت جلسه را تنظیم می‌کند. پلیس بعد از تنظیم صورت جلسه آن را به نزدیک‌ترین کلانتری تحویل می‌دهد تا از آنجا به دادسرای محل وقوع جرم ارائه شود.

نظاره‌گر نباشید
میان تمام باید و نبایدهایی که گفتیم باید این نکته را نیز یادآوری کنیم که یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از وقوع زورگیری به خصوص در خیابان‌ها و معابر، مشارکت مردم است. چند سالی می‌شود که انگار حس مسئولیت‌‌پذیری شهروندان نسبت به یکدیگر کم شده به طوری که می‌بینیم زمانی که زورگیری در خیابان اتفاق می‌افتد، سایر افراد حاضر در صحنه جرم به جای یاری رساندن به قربانی صرفا نظاره‌گر وقوع آن هستند یا در نهایت با استفاده از دوربین‌های همراه، به ثبت این لحظه مشغول می‌شوند. پس به شما توصیه می‌کنیم که در این گونه موارد خودتان را جای قربانی بگذارید و بنا به این روایت که هر آنچه برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید سعی کنید تا جایی که از دستتان بر می‌آید مانع کار زورگیران شوید. شاید ایجاد سر و صدا و پرتاب اشیایی برای ترساندن زورگیران و اطلاع به ماموران بتواند تا حدودی مانع کار زورگیران شود. البته باید در این موارد مواظب باشید که خودتان هم طعمه زورگیران نشوید که بعد بخواهید بگویید آمدیم ثواب کنیم کباب شدیم. اگر این اتفاق افتاد بدانید که اشتباه از خودتان بوده است. پس حواستان را خیلی جمع کنید.

و از همه مهم تر اینکه در صورت به سرقت رفتن گوشی ، تبلت یا لپ تاپ خود بلافاصله آن را در سامانه همیاب ۲۴ ثبت نمایید تا از خرید و فروش آن جلوگیری شود و ردیابی آن صورت گیرد تا در مراحل بعدی بتوانید به آسانی از طریق مراجع قضایی پیگیری ها را انجام دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی