همیاب 24

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

همیاب24 اولین و بزرگترین سامانه ثبت و جستجوی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده ترین بستر اطلاع رسانی انواع کالاهای دیجیتال گم شده و پیدا شده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است، که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. «اطلاع رسانی سریع و همگانی» ، «کاهش هزینه و گستردگی جغرافیایی اطلاع رسانی» ، «بررسی دقیق خرید کالای دیجیتال » و «کاهش تاثیرات اجتماعی خرید کالاهای دیجیتال شبه دار » چهار اصل اولیه است که سامانه همیاب 24 از نخستین روز تاسیس سعی کرده است به آن پایبند باشد.

ایجاد بستر مناسب تحت وب از طریق وب سایت همیاب 24 ،اطلاع رسانی گم شدن کالا را در کمترین زمان با حداقل هزینه ، در گستره جغرافیایی وسیع و به تعداد زیادی از مخاطبان( از جمله واحد های صنفی و عموم مردم) در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر می سازد. در صورتی که در روشهای سنتی نیاز به صرف وقت و هزینه بالا می باشد و نیز اطلاع رسانی به صورت منطقه ای و محدود است.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه
ليست وبلاگهای به روز شده

سرقت دو گوشی اپل از یک فرد

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۳ ب.ظ


به گزارش روابط عمومی همیاب ۲۴، به نقل از آقای م.ذ زمانی که ایشان قصد رفتن به محل کار خود را داشت دو فرد موتور سوار به سرعت از کنار او عبور کرده و آیفون او را که در حال صحبت با آن بود در کسری از ثانیه از دستش می قاپند و به سرعت متواری می شوند.

خوش بختانه ایشان توسط یکی از دوستانشان که چنین اتفاقی برای او نیز رخ داده بود با سامانه همیاب ۲۴ آشنا شدند.دوست ایشان نیز پس از سرقت گوشی اش آن را در سامانه همیاب ۲۴ ثبت کرده بود و موفق به بازپس گیری آن شده بود. بنابراین آقای م.ذ با اطمینان خاطر از اینکه گوشی وی نیز پیدا خواهد شد، آن را در سامانه ثبت می کند. زمانی که برای پرداخت وجه به عابر بانک مراجعه کرده بود اتفاق ناگوار دیگری برایش رخ می دهد. در حین استفاده از عابربانک، سارق دیگری گوشی اپل دوم او را نیز به سرقت می برد. دو سرقت از یک فرد در فاصله ای بسیار کم . ایشان گوشی دوم خود را نیز در سامانه ثبت می کنند تا ردیابی و اطلاع رسانی آن  به سرتاسر کشور آغاز گردد.

هشدار های امنیتی:

۱- سرقت کیف و موبایل شغلیست بسیار پر درآمد که روز به روز بر تعداد شاغلین به این شغل شریف افزوده می شه! کافیست سری به کلانتری محلتان بزنید و ببینید تعداد پرونده های شکایاتی که روزانه در این مقوله به کلانتری ارسال میشه.

۲- سرقت واقعاَ در کسری از ثانیه اتفاق می افته- هیچ کس هم مستثنی نیست- در خیابان همیشه حس کنید که ممکن است سارقی در صدد ربودن کیف یا موبایلتان باشه.

۳- روزهای تعطیل، روزهای اضافه کاری حضرات دزد می باشد(سارقین میدانند که ابطال سیم کارت در روزهای تعطیل به سختی امکانپذیر است لذا فرصت بیشتری برای تماس با لیست شماره های ذخیره شده ی شما دارند)

۴- به تنهایی سارقین را تعقیب نکنید. به گفته یکی از افسران پلیس شاید یک سارق با سلاح سرد از شما پذیرایی نکنه ولی مطمئن باشید هرگز با عذر خواهی وسیله مسروقه را به شما پس نخواهد داد! علاوه بر این معمولا موتور سوار دوم همدستی هم برای حمایت از سارقین با فاصله مراقب اوضاع است تا در صورت لزوم به اونها کمک کنه.

۵- بدون اطلاع پلیس برای معامله با سارقین جهت پس گرفتن وسیله مسروقه در قبال پول اقدام نکنید.

۶- سریعاَ برای تشکیل پرونده و شکایت اقدام کنید به دو علت: شخصا در همان یک روزی که در اداره آگاهی تردد داشتم شاهد سه مورد دستگیری سارقین و پس گرفتن کیف و موبایل مال باخته ها بودم. دوم اینکه فراموش نکنید سارقین ممکنه به پلیس ۱۱۰ از طرف شما تماس گرفته باشند و برای شما دردسر ایجاد کرده باشند.

۷- حتماَ پرینت مکالمات را از مخابرات بگیرید. وقت زیادی از شما نمی گیره ولی تماسها و پیام کوتاه های سارقین را مشخص خواهد کرد.

۸- جعبه تلفن همراهتان را هرگز دور نیاندازید. شماره سریال گوشیتان بر روی جعبه حک شده است. ارایه این شماره به اداره آگاهی و سامانه همیاب ۲۴ روند ردیابی موبایل را بسیار تسهیل خواهد کرد.

۹- همین الان شماره سریال تلفن همراهتان را در سایت همراه اول ثبت کنید اینکار روند ردیابی موبایلتان را برای مخابرات تسهیل خواهد کرد.

۱۰- همیشه یک کپی از فون بوک خود داشته باشید. اگر گوشی شما سرقت شد می توانید تا زمانی که سیم کارتتان را ابطال می کنید با دوستتانتان تماس گرفته و سرقت را اطلاع دهید تا سارقین نتوانند سوء استفاده های بیشتری از طریق سیم کارتتان انجام دهند. حداقل مزیت اینکار حفظ شماره های دوستانتان است که شاید دسترسی مجدد به شماره های آنها برای شما مشکل باشه.

۱۱- هرگز عکس یا فیلم خانوادگی در موبایلتان ذخیره نداشته باشید. از این طریق سارقین می توانند از شما اخاذی کنند. هر نوع عکس خانوادگی یا پیام های کوتاه مهم را در جایی دیگر ذخیره کرده و از تلفن همراهتان پاک کنید.

۱۲- نامهای دوستانتان را به طور کامل در تلفن همراهتان ذخیره نکنید. یعنی تا آنجا که امکان داره نام و نام خانوادگی به طور کامل نوشته نشه مثلا با نام مستعار ذخیره کنید. این کار سارقین را در جهت ایجاد ارتباط از طرف سیم کارت شما با دوستانتان و فریب آنها جهت دریافت وجه نقد یا کد شارژ ایرانسل دچار مشکل خواهد کرد.

۱۳- همین الان برای تلفن همراهتان پسورد ایجاد کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی